چرا مردم ما بیمه عمر نمی خرند؟


دلایل عدم مراجعه به بیمه عمر

  1. عدم اطلاعات کافی در خصوص بیمه عمر
  2. پایین بودن درآمد
  3. تورم
  4. کسانی که بیمه تامین اجتماعی دارند
  5. عدم اطمینان به شرکت های بیمه
  6. جایگاه اجتماعی و شغلی افراد
  7. باورهای نادرست در خصوص بیمه عمر
  1. برخی از افراد جامعه به دلیل عدم شناخت و اطلاعات کافی در خصوص بیمه عمر از خرید بیمه نامه اجتناب می کنند. برای آگاهی مردم از پوشش های بیمه ای و سرمایه گذاری در زمینه بیمه عمر باید اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار مردم قرار داد.  ترس از ضرر کردن بخاطر ورود به دنیای ناشناخته بیمه عمر باعث عدم ریسک می شود.
چرا مردم بیمه عمر نمی‌خرند؟
  • هر چقدر افراد جامعه درآمد کمتری داشته باشند احتمال خرید بیمه عمر کمتر است. مردم به دلیل مشکلات و کمبودهای مالی که دارند بیشتر به زمان حال توجه می کنند تا به آینده! شرایط بد اقتصادی باعث شده که افراد سرمایه گذاری های کوتاه مدت با بازده سریع را انتخاب کنند.
چرا مردم بیمه عمر نمی‌خرند؟
  • در سالهای اخیر به دلیل رشد روز افزون تورم و شرایط بد اقتصادی افراد جامعه سرمایه گذاری در بیمه عمر ضروری ندانسته و همیشه سرمایه گذاری در بیمه عمر را با سایر سرمایه گذاری ها مقایسه می کنند.
چرا مردم بیمه عمر نمی‌خرند؟
  • مردم جامعه ما بر این باورند که تا زمانیکه سازمان تامین اجتماعی و خدمات درمانی و صندوق های بازنشستگی هستند، به بیمه عمر نیازی ندارند. اما این را نمی دانند که تورم و مشکلات مالی و اقتصادی جامعه روی این سازمانها تاثیر می گذارند. همچنین میشه گفت سازمان تامین اجتماعی و صندوق های بازنشستگی دارای ضعف هایی هستند. یکی از ضعف هایی که می توان به آن اشاره کرد این است که دریافتی هایی که به عنوان حق بیمه از اعضا می گیرند با پرداختی های آنها به صورت مستمری همخوانی ندارند.
  • عدم اطمینان افراد جامعه به شرکت های بیمه ای باعث کند شدن فروش بیمه می شود. اکثر مردم این سوال را می پرسند که اگر شرکت های بیمه ورشکست کنند پولی که ما سالها در آنجا سرمایه گذاری کرده ایم چه می شود؟

آیا شرکت های بیمه به تعهدات خود عمل خواهند کرد؟

تمامی این سوالات منطقی است. برای پاسخ به این سوالات می توان گفت 50% از حق بیمه های اشخاص، به حساب بیمه مرکزی واریز می شود و بیمه مرکزی در صورت ورشکستگی شرکت بیمه، مبلغ سرمایه گذاری و سود تضمینی را به افراد می دهد. پس هیچ جای نگرانی نیست.

چرا مردم بیمه عمر نمی‌خرند؟
  • کارمندان و حقوق بگیران دولتی و غیردولتی استقبال زیادی از خرید بیمه عمر می کنند. میشه گفت در کل طبقه متوسط جامعه خواهان اینگونه سرمایه گذاری هستند. در صورتیکه طبقه مرفه جامعه نیاز به خرید بیمه عمر را کمتر احساس می کنند و طبقه فقیر همچنان دچار مشکلات مالی هستند.
چرا مردم بیمه عمر نمی‌خرند؟
  • بیمه عمر بعد از فوت کارایی دارد، این باور کاملا اشتباه است. شرکت های بیمه کلاهبردار هستند و به تعهداتشان عمل نمی کنند، این در حال است که هیچ یک از افراد حاضر نیستند حتی یک دقیقه خودروی بدون بیمه نامه سوار شوند. بعد از من مهم نیست چه اتفاقی می افتد. در صورتیکه همین شخص تمام تلاش خود را برای آسایش و امنیت خانواده خود می کند. تا سی سال دیگه کی مرده و کی مرده است؟!

منبع: سایت مهندس حسینی لیراوی

آموزش

بیمه عمرخرید بیمهخرید بیمه عمر

دیدگاهتان را بنویسید