بانک یا بیمه عمر؟ مسأله اینست!

بیمه عمر یا بانک؟
  • سرمایه گذاری در بیمه عمر یا بانک

مردم برای رفع نیازهای فعلی و آینده خود از دیرباز تمایل به پس انداز داشته اند. پس انداز کردن علت های گوناگونی دارد که شامل: مرگ، ورشکستگی، بیماری، از کارافتادگی و … است. پس انداز کردن در بانک و بیمه عمر از مزایا و معایبی برخوردار هستند که در اینجا به توضیح آن می پردازیم.

فرق بین سرمایه گذاری در بیمه عمر و بانک
سرمایه گذاری در بانک در کوتاه مدت بنظر جذاب است. اما از همان ابتدا باید پول  بسیاری را در بانک بگذارید تا به سود قابل توجهی دست پیدا کنید. اما در بیمه عمر با پرداخت یک حق بیمه، شما می توانید تحت پوشش بیمه ای قرار بگیرید. شما در سرمایه گذاری بلندمدت بانکی تا اتمام قرارداد اجازه برداشت پول را ندارید.
اما در بیمه عمر در طول مدت قرارداد شما می توانید اندوخته خود را به صورت اخذ وام بدن ضامن برداشت کنید.

  • بیمه عمر یا بانک

حتما تا به حال تصمیم گرفته اید که مقداری از درآمد خود را پس انداز کنید اما با کوچکترین اتفاق پس انداز خود را از دست می دهید و یا حتی از پس انداز کردن نا امید می شوید.حال اگر پول زیادی در دست داشته باشید به این فکر می کنید که بانک بهترین گزینه برای سرمایه گذاری و پس انداز است اما نکته اینجاست برای افرادی که  نقشه ای برای آینده دارند گزینه خوبی نیست.
اگر قرار است شما به یک سرمایه کم به پس انداز مقبول در طی زمان برسید، بیمه عمر بهترین گزینه است.

  • سود بیمه عمر و بانک
    امروزه به دلیل تغییر شرایط اقتصادی در کشور سود پس اندازها در بانکها تغییر پیدا کرده است. در صورتیکه در بیمه عمر، در طول مدت مشخص سود ثابت است و خود همین امر باعث ایجاد اطمینان در شما می شود. اگر شما به هر دلیلی از کارافتاده شوید و توان پرداخت بدهی خود را نداشته باشید، طلب کار می تواند بر طبق قانون از حساب بانکی شما برداشت کند.در صورتیکه در بیمه عمر طلبکار حق چنین کاری را ندارد.
  • پوشش های بیمه عمر
    اگر شما به هر دلیلی دچار بیماری هایی چون: سرطان، سکته های قلبی و مغزی و … شوید به راحتی می توانید ارز حساب بانکی خود هزینه های در مانی را پرداخت کنید در صورتیکه پول برداشت شده دیگر به حساب شما بر نمی گردد. اما در بیمه عمر زمانیکه پوشش بیماری های خاص را خریداری کنید، بیمه هزینه های شما را پرداخت می کند بدون کسر از سپرده سرمایه گذاری شما.

آموزش

بانک یا بیمه عمربیمه عمرسرمایه گذاریسرمایه‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید